Intrare Căutare Căutare

EURONEXT

Array
(
)

România ar putea fi competitivă pe piața Asiei la exportul de cereale

AgriPortal |25.01.2022
506
România ar putea fi competitivă pe piața Asiei la exportul de cereale
       În eventualitatea escaladării tensiunilor la granița Ucrainei, există posibilitatea ca exporturile rusești și ucrainene să fie perturbate (deși, în 2014, când Rusia a invadat Crimeea, acest lucru nu s-a întâmplat). Totuși, aprovizionarea cu cereale a țărilor din Orientul Mijlociu și din Asia, partenerii tradiționali ai Ucrainei și Rusiei, ar putea fi periclitată.
       Dacă livrările externe ale acestor două țări se vor reduce, Uniunea Europeană este de așteptat să fie principalul beneficiar, deoarece are prețuri acum mai competitive decât grâul australian, de exemplu. USDA, în ianuarie, a ridicat totalul exporturile UE cu 500 kilotone, până la 37,5 milioane tone. Din această cantitate a fost exportată deja peste 15 milioane tone de grâu.
       România a participat până acum cu 4,08 milioane tone de grâu, aproape tot cât Franța (4,15 milioane tone), la această cifră și, în condițiile unei recolte în 2021 de peste 11 milioane tone, mai are, probabil, un surplus pentru export de aproximativ 3 milioane tone. De asemenea, Uniunea Europeană ar putea fi competitivă și la exporturile de orz furajer. Franța a vândut deja  2,2 milioane tone, iar țara noastră iar se clasează pe locul 2, cu 1,6 milioane tone livrate extern, cei mai importanți importatori de orz european fiind China, cu 2 milioane tone, urmată de Arabia Saudită, Iordania, Turcia și Algeria.
 



Etichete: preț grâu 2022 preț porumb FOB Constanța preț orz furajer port Constanța orz cotații cereale export export secară cotații piața cerealelor raport piața cerealelor bursă porumb bursă grâu

Mai multe știri

Tranzitul cerealelor ucrainene prin Constanța, în declin abrupt

Tranzitul cerealelor ucrainene prin Constanța, în declin abrupt

Portul Constanța a înregistrat o scădere semnificativă a tranzitului de cereale ucrainene, cu 52% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest declin se datorează în principal stabilizării traficului maritim în porturile din Odessa, precum și condițiilor dificile de navigație pe Dunăre

ȘTIRI IMPORTANTE

Copyright © 2025. All market data is provided by Barchart Solutions. Futures: at least 10 minute delayed. Information is provided 'as is' and solely for informational purposes, not for trading purposes or advice. To see all exchange delays and terms of use, please see disclaimer.