Raportul MARS al Comisiei Europene cu referire la monitorizarea stării culturilor agricole din Europa consideră că în România perspectivele privind randamentul culturilor de iarnă rămân în concordanță cu tendința pe termen lung, deși primăvara a apărut cu o vreme deosebit de rece și a încetinit dezvoltarea fenologică a culturilor de iarnă. Totuși, în prezent, starea culturilor este bună, datorită iernii blânde și a nivelurilor suficiente de umiditate a solului. Campania de însămânțare pentru culturile de primăvară și vară progresează în condiții optime, cu unele întreruperi regionale datorate precipitațiilor frecvente și temperaturilor scăzute pentru această perioadă, prognozele pentru culturile de primăvară fiind de asemenea bune.
În ceea ce privește prognozele pentru randamentele preconizate, estimarea inițială pentru grâu rămâne neschimbată, 4,12 t/ha, în creștere față de 2,99 t/ha pentru 2020 dar în scădere față de media ultimilor 5 ani care este de 4,27 t/ha.
La porumb boabe, se preconizează un randament de 5,60 t/ha, în creștere față de anul trecut – 4,11 t/ha dar sub media ultimilor 5 ani – 5,65 t/ha.
La floarea-soarelui se preconizează un randament de 2,18 t/ha iar la soia un randament de 2,40 t/ha, în creștere față de anul trecut și față de media ultimilor 5 ani.
Producția medie de orzde primăvară este de 2,51 t/ha, în creștere față de 2020 (2,08 t/ha) dar în scădere față de media din ultimii 5 ani, de 2,76 t/ha.
Randamentul mediu al rapiței pentru moment este estimat la 2,53 t/ha, în creștere față de 2020 (1,94 t/ha) și apropiat de media ultimilor 5 ani care este 2,54 t/ha.
Portul Constanța a înregistrat o scădere semnificativă a tranzitului de cereale ucrainene, cu 52% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest declin se datorează în principal stabilizării traficului maritim în porturile din Odessa, precum și condițiilor dificile de navigație pe Dunăre
AAC a transmis o scrisoare deschisă autorităților române prin care reiterează opoziția fermă față de semnarea tratatului comercial între Uniunea Europeană și țările Mercosur
Comisia Europeană a redus estimarea privind recolta de grâu din Uniunea Europeană dar a ridicat prognoza privind recolta de porumb din bblocul comunitar
Portul Constanța a înregistrat o scădere de 52% a exporturilor de cereale din Ucraina în primele 10 luni ale anului, în ciuda continuării rolului său important ca rută alternativă pentru exporturile ucrainene. În acest context, România rămâne un punct strategic pe piața cerealelor din regiune
Comisia Europeană a revizuit în scădere prognoza pentru recolta de porumb din România, estimând o producție de 6,77 milioane de tone pentru sezonul 2024/25, cea mai mică din ultimii 12 ani
Achiziția terminalului Frial din portul Constanța va fi finanțată de Trans-Oil din resurse proprii și cu un împrumut pe termen lung obținut din partea unei bănci europene
Rusia interzice importurile de semințe de floarea-soarelui și porumb din patru țări, urmărind să reducă dependența de semințele occidentale, în ciuda provocărilor legate de producția internă
Prețurile la grâu rămân volatile, influențate de concurența regiunii Mării Negre și de prognozele climatice globale. În timp ce producția de grâu este estimată a scădea în UE și Brazilia, exporturile din SUA și Ucraina ar putea crește, echilibrând reducerea stocurilor finale
Guvernul României a aprobat noi reglementări în cadrul ședinței din 12 decembrie 2024, incluzând actualizarea Registrului Agricol pentru perioada 2025-2029, modificări în gestionarea fondurilor europene și măsuri de sprijin pentru crescătorii de suine și avicoli
Exporturile ucrainene de ulei de floarea-soarelui au crescut, în timp ce șrotul, soia și rapița au înregistrat scăderi semnificative în perioada 5-11 decembrie
Tranzitul cerealelor din Ucraina prin portul Constanța a scăzut cu 52% în 2024, reflectând provocările economice și geopolitice care au influențat comerțul regional și lanțurile de aprovizionare
Portul Constanța a înregistrat o scădere semnificativă a tranzitului de cereale ucrainene, cu 52% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest declin se datorează în principal stabilizării traficului maritim în porturile din Odessa, precum și condițiilor dificile de navigație pe Dunăre