Cocereal este o asociația europeană care se ocupă de comerțul cu cereale și semințe oleaginoase. Cu peste 3000 de companii în subordine, Cocereal comercializează materii prime agricole destinate aprovizionării cu produse alimentare și furajere.
Asociația a realizat o prognoză a viitoarei producții agricole pentru țările Europei, iar în raportele date publicității România are previzionate recolte mult mai bune decât în sezonul trecut.
Astfel, la grâu moale, suprafata cultivată este de 2,115 milioane hectare (în creștere față de anul trecut) iar producția prognozată de Cocereal este de 9,09 Mlt (față de doar cele 6,24 Mlt de anul trecut).
Suprafața cultivată cu orz de toamnă este în scădere mică față de anul trecut, doar 360000 hectare, dar producția este dată în creștere, la 1,303 Mlt.
Porumbul anul acesta este cultivat cam pe aceeași suprafață totală ca și anul trecut (2,6 milioane hectare) dar producția de anul acesta va fi mai mare cu aprox. 2,5 Mlt, fiind prognozată la 11,7 Mlt.
Și prognozele de producție ale semințelor oleaginoase sunt date în creștere: fermierii români au dublat suprafața cultivată cu rapiță anul acesta (400000 hectare) iar producția așteptată va fi mai mult decât dublă – 1,180 Mlt; suprafata cultivată cu floarea-soarelui este în creșterecu 10000 de hectare (1,250 milioane hectare) iar producția totală ar putea ajunge la 2.620 Mlt.
Datele furnizate de Cocereal preconizează un an deosebit de bun pentru fermierii români, asta în condițiile în care vremea va fi favorabilă culturilor agricoile.
Portul Constanța a înregistrat o scădere semnificativă a tranzitului de cereale ucrainene, cu 52% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest declin se datorează în principal stabilizării traficului maritim în porturile din Odessa, precum și condițiilor dificile de navigație pe Dunăre
AAC a transmis o scrisoare deschisă autorităților române prin care reiterează opoziția fermă față de semnarea tratatului comercial între Uniunea Europeană și țările Mercosur
Comisia Europeană a redus estimarea privind recolta de grâu din Uniunea Europeană dar a ridicat prognoza privind recolta de porumb din bblocul comunitar
Portul Constanța a înregistrat o scădere de 52% a exporturilor de cereale din Ucraina în primele 10 luni ale anului, în ciuda continuării rolului său important ca rută alternativă pentru exporturile ucrainene. În acest context, România rămâne un punct strategic pe piața cerealelor din regiune
Comisia Europeană a revizuit în scădere prognoza pentru recolta de porumb din România, estimând o producție de 6,77 milioane de tone pentru sezonul 2024/25, cea mai mică din ultimii 12 ani
Achiziția terminalului Frial din portul Constanța va fi finanțată de Trans-Oil din resurse proprii și cu un împrumut pe termen lung obținut din partea unei bănci europene
Rusia interzice importurile de semințe de floarea-soarelui și porumb din patru țări, urmărind să reducă dependența de semințele occidentale, în ciuda provocărilor legate de producția internă
Prețurile la grâu rămân volatile, influențate de concurența regiunii Mării Negre și de prognozele climatice globale. În timp ce producția de grâu este estimată a scădea în UE și Brazilia, exporturile din SUA și Ucraina ar putea crește, echilibrând reducerea stocurilor finale
Guvernul României a aprobat noi reglementări în cadrul ședinței din 12 decembrie 2024, incluzând actualizarea Registrului Agricol pentru perioada 2025-2029, modificări în gestionarea fondurilor europene și măsuri de sprijin pentru crescătorii de suine și avicoli
Exporturile ucrainene de ulei de floarea-soarelui au crescut, în timp ce șrotul, soia și rapița au înregistrat scăderi semnificative în perioada 5-11 decembrie
Tranzitul cerealelor din Ucraina prin portul Constanța a scăzut cu 52% în 2024, reflectând provocările economice și geopolitice care au influențat comerțul regional și lanțurile de aprovizionare
Portul Constanța a înregistrat o scădere semnificativă a tranzitului de cereale ucrainene, cu 52% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest declin se datorează în principal stabilizării traficului maritim în porturile din Odessa, precum și condițiilor dificile de navigație pe Dunăre